Wznowiony po dwunastu latach przez Klaudynę Lewczuk-Banasz, autorski spektakl Aleksandry Jaworskiej choreografa
i byłej tancerki Kieleckiego Teatru Tańca., "Manekiny", to przedstawienie o otwartej formie taneczno-ruchowej,
opowiadające o tym, co dzieje się z umysłem człowieka podczas (nieświadomego) "uśpienia" i "przebudzenia". To odkrywanie świadomości dzięki obserwacji świata "na zewnątrz" i "wewnątrz" naszej jaźni. "Manekiny", to również tytuł
wiersza Haliny Poświatowskiej, inspirującego powstanie spektaklu.
Zapraszamy do klasy zainscenizowanej w sali teatralnej, na performatywny spektakl o kraju, miłości i nienawiści. Jak
być patriotą w czasach pokoju? Wystarczy kochać swój kraj, wywieszać flagę, kasować bilet? Gdzie przebiega cienka
granica między patriotyzmem a nacjonalizmem? Spektakl skierowany przede wszystkim do ludzi młodych uczniów
gimnazjów i liceów.
Autor, urodzony w Elblągu, jest studentem IV roku Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie w pracowni prof. Stanisława
Baja. Wystawiał m.in. w Warszawie, Częstochowie i Bolonii. W malarstwie interesują go dwa bieguny: jeden z nich
charakteryzuje się pracą w plenerze, ekspresją plam, kolorem oraz fakturą. Drugim przedmiotem zainteresowań jest
dążenie do budowania nastroju wyrazu podmiotu pomiędzy widzem a obrazem, poprzez formę, delikatność modelunku
oraz stonowane barwy.
Cztery absolwentki Zespołu Państwowych Szkół Plastycznych w Kielcach, tworzące grupę artystyczną. Anna Jasińska,
studentka na Wydziale Malarstwa i Rysunku (kierunek malarstwo) ASP im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi. Anna
Macias, studentka na kierunku Sztuka i Media Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie.
Gabriela Pol, studentka Wydziału Architektura Wnętrz i Scenografia (kierunek scenografia) na Uniwersytecie Artystycznym
w Poznaniu. Kamila Serwicka, studentka na Wydziale Operatorskim i Realizacji Filmowej (kierunek sztuka
operatorska) PWSFTviT im. Leona Schillera w Łodzi.
Od 2012 r. zespół koncertujący (powołany w 2005 r.). Formację określano jako: wydaje się być jedną z niewielu prób
zaszczepienia na rodzimym gruncie czegoś co zwykło się nazywać neofolkiem ("Strzyga zine"); prezentującą utwory
z pogranicza muzyki świata, folkowej, medytacyjnej ("Mroczna Strefa").
Muniek Staszczyk, lider i założyciel zespołu T.Love w nowej, akustycznej odsłonie. Artysta zaprezentuje zarówno
nowe aranżacje przebojów grupy, jak też i kilka autorskich, solowych utworów. Skład formacji: Zygmunt Muniek"
Staszczyk (śpiew), Muniek Staszczyk i Paweł "Nazim" Nazimek (bas), Janek Jahlove" Pęczak (gitara).
Jednoosobowa tragikomedia macierzyńska. Pomysł na spektakl wydaje się dziecinnie prosty macierzyństwo daje
mnóstwo radości, satysfakcji, o których wszędzie głoszą młode, zapatrzone w swoje potomstwo matki. O setkach nieprzespanych
nocy, desperackich próbach uciszenia płaczącego godzinami dziecka, które zamiast słodkiego misiaczka
wydaje się wtedy najbardziej złośliwym bachorem świata i fatalnym samopoczuciu wiecznie niezadowolonej z niedostatecznego
zaangażowania taty, poirytowanej, niewyspanej matki, bombardowanej zewsząd wizją spełnionego macierzyństwa,
po prostu się nie mówi. Jeśli już, to tylko w formie lekkiego żartu, zabawnej anegdotki.
śpiewogra oddająca hołd zmarłemu 20 lat temu założycielowi Teatru Ecce Homo Tadeuszowi Majowi
Jednoaktówka powstała w ramach cyklu "Legendarium" sceniczna wersja współczesnej legendy o "Niedźwiedziu
Mścicielu", opartej na wydarzeniach z lat 70. XX w. w Bieszczadzkim Parku Narodowym. Spektakl w reżyserii Grzegorza
Reszki w ciągu niespełna dwóch miesięcy zdobył aż pięć nagród festiwalowych, w tym dwa razy Grand Prix.
Dozwolone od lat 16.
próba czytania (Marcin Bortkiewicz). Monodram na motywach powieści Klausa Manna, "Fausta" Johanna Wolfganga
Goethego, "Komediantów" Thomasa Bernhardta, "Łaskawych" Jonathana Littela, "Życiorysty" Janusza Rudnickiego.
Scenarzysta (Bortkiewicz) opiera spektakl przede wszystkim na "Mefiście" Klausa Manna (1936), portrecie Hendrik
Höfgen, utalentowanego aktora, która pozwala uwieść się propagandzie, staje gwiazdą teatru i kina w nazistowskich
Niemczech, lękliwą marionetką w rękach reżimu.
Wypał metodą raku przygotowanych wcześniej naczyń. Metoda, bardzo widowiskowa, wywodzi się z Japonii rozgrzane
do czerwoności naczynia wyciąga się szczypcami z pieca, zanurza w trocinach. Zachodzące procesy tworzą szlachetne
i nieoczekiwane efekty na szkliwie i powierzchni naczynia. Podczas wypału zorganizowane będzie zwiedzanie
pracowni wraz z możliwością zakupu ceramiki.
Wystawa fotograficzna na 10. artystyczne urodziny dwójki aktorów Teatru Ecce Homo Klaudyny Lewczuk-Banasz
i Jonasza Kantyki. Autorami kadrów, powstałych na przestrzeni lat są: Wojciech Habdas, Anna Kondratowicz, Marcin
Michalski i Andrzej Rębosz.
Nowa wersja spektaklu na podstawie powieści Ladislava Fuksa. Nadchodzi wielkie umieranie, słabi mogą tego nie
przeżyć. Karl, pracownik praskiego krematorium, troszczy się o szczęście ludzkości. Uznaje, że cierpienie to zło, które
należy skracać. Potwierdzenie swych interpretacji buddyjskich teorii i zbawiennego wpływu spalania ciał w możliwie
najszerszych trumnach, niespodziewanie odnajduje w ideologii faszystowskiej. Monodram według scenariusza, w reżyserii
i wykonaniu Roberta Konowalika.
Kolejny eksperyment kieleckiego zespołu. Koprodukcja z Kompanią Teatralną Mamro scenariusz Grzegorz Reszka,
reżyseria Piotr Wawer. Obsada: Aleksandra Białogońska, Karol Górski, Joanna Grela, Marek Kantyka, Diana Samiczak,
Andrzej Sobierajski i Anna Winiarska. "Audycja" jest brawurową komedią pomyłek. Rzecz dzieje się w studio radiowym
podczas nagrania. Jednak nic tutaj nie idzie tak jak powinno brakuje aktorów, giną nagrania, czasami gaśnie światło,
a w pomieszczeniach jest piekielnie gorąco.