Absolwent Wydziału Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie.
Od 1987 roku wykładowca w Pracowni Rysunku i na Wydziale Malarstwa ASP w Warszawie. Od 2002 roku profesor nadzwyczajny w Instytucie Edukacji Plastycznej Akademii Świętokrzyskiej w Kielcach w Pracowniach Malarstwa i Rysunku.
Autor około trzydziestu wystaw indywidualnych i 50-ciu wystaw zbiorowych w kraju i za granicą.
"Nie będzie tam nocy ani dnia, lecz tylko niezmienna, rozproszona poświata jesienna" (Tybetańska Księga Umarłych)
Kwarta cienia jest miarą i relacją cienia do światła. Sam performance zaś jest procesem uwidaczniania tejże miary, w relacji między tym co racjonalne a emocjonalne.
Teatr Kreatury działa przy Grodzkim Domu Kultury Gorzowie od 1992 roku. Skład zespołu tworzą studenci, uczniowie gorzowskich szkół średnich oraz inne Kreatury. Teatr na przestrzeni 15 lat brał udział w wielu festiwalach i przeglądach teatralnych w całej Polsce, a także za granicą (m.in.: Reminiscencje Teatralne w Krakowie, Łódzkie Spotkania Teatralne, OFF Konfrontacje w Lublinie i Gardzienicach, MALTA i Maski w Poznaniu, Kontrapunkt w Szczecinie, Festiwal Gombrowiczowski w Radomiu). Reżyserem, kierownikiem artystycznym a także założycielem teatru jest Przemek Wiśniewski.
Spektakl w dziewięciu scenach z dwoma zakończeniami inspirowany wydarzeniami w Kazimierzu Dolnym. Aktorki występują pod własnymi imionami i z własnym życiorysem. Wiedzę o klasztornym życiu twórcy zaczerpnęli z reportażu z "Wysokich Obcasów", ale też ze strony internetowej Betanek. Przedstawienie nie jest jednak fabularyzowanym dokumentem o zgromadzeniu w Kazimierzu Dolnym, lecz opowieścią o czterech młodych zakonnicach. Nie tyle opisem codzienności za klauzurą, ile portretem ich świadomości, tej świeckiej i tej religijnej.
Monodram powstał na motywach prozy Aglaji Veteranyi - pisarki i aktorki pochodzenia rumuńskiego. Autorka wyjątkowo przejmująco mówi o doświadczeniach dziecka w kontakcie ze światem dorosłych. Pokazuje proces kształtowania przekonań i złudzeń, uczenia się strachu przed utratą najbliższych, nieufności wobec obcych, ukrywania, kłamstwa i ucieczki.
Monodram prezentowany był między innymi na:
- III Festiwal Intymnych Form Artystycznych FIFArt - Gryfino - kwiecień'07
- XXXVI Ogólnopolskie Spotkania Amatorskich Teatrów Jednego Aktora - Zgorzelec - czerwiec'07 - I nagroda
- II Ogólnopolski Festiwal Teatrów Ogródkowych - Częstochowa - lipiec'07
- II Suwalskie Teatr-Akcje - Suwałki - sierpień'07
- Festiwal Teatrów Małych - Ostrołęka - październik'07 - III nagroda
Powstał w 1996 roku z inicjatywy nieżyjącego już artysty plastyka i animatora kultury Tadeusza Maja. Stowarzyszenie - Teatr Ecce Homo wykształcił i opiekował się blisko 90 adeptami sztuki teatralnej. Przez ponad 9 lat poruszał się pomiędzy teatrem ruchu, plastyki, muzyki i teatrem ulicznym oraz na granicy performancu. Realizował przedstawienia autorskie, oparte na scenariuszach i tekstach młodych aktorów i plastyków. Współpracował z rozmaitymi reżyserami zarówno alternatywnymi jak zawodowymi. W 2006 roku Ecce Homo wykonał zwrot w stronę teatru słowa i literatury, krótko mówiąc w stronę teatru dramatycznego, opartego na akcji. Adaptuje na swoje potrzeby Moliera, Manna i Sołżenicyna pod opieką reżyserską Marcina Bortkiewicza - absolwenta Mistrzowskiej Szkoły Reżyserii Filmowej Andrzeja Wajdy. Aktora, reżysera i scenarzysty. Twórcy monodramów i autor adaptacji wielkiej literatury. Laureata ponad 40 nagród ogólnopolskich i międzynarodowych .
"PADAMME, PADAMME" adaptacja i reżyseria Marcin Bortkiewicz (premiera 11 listopada 2007r.)
To jubileuszowy - 25 spektakl Teatru Ecce Homo, złożony w hołdzie Tadeuszowi Majowi w 10 rocznicę Jego śmierci. Przedstawienie oparte jest na motywach powieści Aleksandra Sołżenicyna - "Oddział chorych na raka".
Kostogłotow - zesłaniec stalinowski i Rusanow - partyjny aparatczyk trafiają do jednego szpitala, do tej samej sali na oddziale chorych na raka. Wyrwani z tak zwanego prawdziwego życia przewartościowują swoją egzystencję stojąc na jej granicy ze śmiercią. Szpital staje się dla nich i dla reszty pacjentów, oraz personelu medycznego mikrokosmosem, w którym o wiele wyraziściej ujawniają się postawy moralne, wyostrzają sympatie i antypatie, w którym znacznie szybciej trzeba się opowiedzieć za prawdą lub przeciwko niej, staje się miejscem, gdzie miłość nabiera naprawdę niepowtarzalnego i ostatecznego kształtu.
Zawiązał się w ramach letnich warsztatów filmowych w Bazie Zbożowej i działa w Ośrodku Inicjatyw Twórczych PIEKARNIA. Prowadzone przez Dominika Rakoczego spotkania stały się dla wielu uczestników początkiem przygód z kamerą. Grupa współpracowała m.in. z krakowskim artystą Kubą Palaczem, tworząc krótki materiał filmowy na podst. jego sztuki "Dzieci energii", który był zaprezentowany na Orange Film Festiwal w Krakowie. W ramach Przeglądu Teatrów Alternatywnych zostaną zaprezentowane cztery etiudy filmowe zrealizowane pod opieką Dominika Rakoczego: "W cztery koła", "Procenciki", "Zejście", "Jatka", a także "Film grafomański" - opowieść o wenie i poetach za smutnym zakończeniem. "Dzieci energii", oraz wywiady z reżyserami teatralnymi - Lechem Raczakiem, Marcinem Bortkiewiczem i Andrzejem Skorupskim przeprowadzone przez Milenę Zapałę.